Friday 30 December 2011

SELAMAT TAHUN BARU 2012

Selamat Menyambut Tahun Baru 2012!
Semoga tahun baru ini akan membawa kegembiraan, sukacita, cinta-kasih, kedaimaian, kesihatan dan sukses dalam hal-hal yang kamu sedang tujui.

Ahad, 01 Januari,  2011
Pesta Bonda Maria, Ibu Tuhan-Tahun B
12:00 Tengahari                                          
Misa Kudus Bahasa Malaysia







Bacaan Pertama
BILANGAN 6:22-27
Ucapan berkat Imam

TUHAN berfirman kepada Musa: "Berbicaralah kepada Harun dan anak-anaknya:  Beginilah harus kamu memberkati orang Israel, katakanlah kepada mereka:  TUHAN memberkati engkau dan melindungi engkau; TUHAN menyinari engkau dengan wajah-Nya dan memberi engkau kasih karunia; TUHAN menghadapkan wajah-Nya kepadamu dan memberi engkau damai sejahtera.   Demikianlah harus mereka meletakkan nama-Ku atas orang Israel, maka Aku akan memberkati mereka."

MAZMUR 66:2-3, 5, 6 dan 8
Nyanyian syukur kerana orang Israel tertolong

Mazmurkanlah kemuliaan nama-Nya, muliakanlah Dia dengan puji-pujian!  Katakanlah kepada Allah: "Betapa dahsyatnya segala pekerjaan-Mu; oleh sebab kekuatan-Mu yang besar musuh-Mu tunduk menjilat kepada-Mu.  Pergilah dan lihatlah pekerjaan-pekerjaan Allah; Ia dahsyat dalam perbuatan-Nya terhadap manusia:  Ia mengubah laut menjadi tanah kering, dan orang-orang itu berjalan kaki menyeberangi sungai.  Oleh sebab itu kita bersukacita kerana Dia.  Pujilah Allah kami, hai bangsa-bangsa , dan perdengarkanlah puji-pujian kepada-Nya!

Bacaan Kedua
GALATIA 4:4-7
Tetapi setelah genap waktunya, maka Allah mengutus Anak-Nya, yang lahir dari seorang perempuan dan takluk kepada hukum Taurat.  Ia diutus untuk menebus mereka yang takluk kepada hukum Taurat, supaya kita diterima menjadi anak.  Dan kerana kamu adalah anak, maka Allah telah menyuruh Roh Anak-Nya ke dalam hati kita, yang berseru: "ya Abba, ya Bapa!"  Jadi kamu bukan lagi hamba, melainkan anak; jikalau kamu anak, maka kamu juga adalah ahli-ahli waris, oleh Allah.


Bacaan Injil
LUKAS 2: 16-21

Lalu mereka cepat-cepat berangkat dan menjumpai Maria dan Yusuf dan bayi itu, yang sedang berbaring di dalam palungan.  Dan ketika mereka melihat-Nya, mereka memberitahukan apa yang telah dikatakan kepada mereka tentang Anak itu.  Dan semua orang yang mendengarnya heran tentang apa yang dikatakan gembala-gembala itu kepada mereka.  Tetapi Maria menyimpan segala perkara di dalam hatinya dan merenungkan-nya.  Maka kembalilah gembala-gembala itu sambil memuji dan memuliakan Allah kerana segala sesuatu yang mereka dengar dan mereka lihat, semuanya sesuai denga apa yang telah dikatakan kepada mereka.  Dan ketika genap lapan hari dan Ia harus disunatkan.  Ia diberi nama Yesus, yaitu nama yang disebut oleh malaikat sebelum Ia dikandung ibu-Nya.

Berita Gereja St. Joseph:

Hari ini : Pembaharuan Nazar Perkahwinan. Untuk semua pasangan yang berkahwin.

Holy Day of Obligation 2012
1.           The Ascension of the Lord (Thursday) 17th May.
2.           The Assumption of the Blessed Virgin Mary (Monday) 15th August.
3.           All Saints (Tuesday) 1st November.
4.           Christmas Day (Sunday) 25th December.

Introduction to Spirituality Course by:
Rev. Fr. Dr. Norris Seenivasan, S.J.
Date: January and February of 2012. (The course involves weekly lectures on Thursdays)
Time: 8pm- 9.30pm        Venue: Majodi Centre.
For further inquiries please call Mr. Francis Soh at 07-3861625. The registration forms are available in the church office. Please register as soon as possible as the course is limited to 30 participants.

RESTORING THE VISION OF OUR SPIRITUAL HERITAGE
Come celebrate the 50th Anniversary of the Opening of Vatican II Council with an 11-day FORMATION Pilgrimage to Italy. Daily Mass and Formation provided.
Extension available to Portugal, Spain & France.
Travel date: 23 April to 3 May 2012
Deadline of Registration: 15 Dec. 2011 with deposits. Itinerary and Booking Form can be obtained at the Church main entrance or call John @ 012-7040948
A Pilgrimage cum Formation
Portugal, Spain & France
Date: 2nd May to 13 May 2012
Please call John @012 7040948 for further information.

About Pusat Kebajikan Good Shepherd
It is a not-for-profit, non-governmental organisation founded by the Good shepherd Sisters in 1960. Its primary focus is to work with women and girls experiencing crisis situations such as pregnancy, domestic violence and other forms of abuse. Its welfare services are located in KL, Ipoh and Sabah. Website: http://www.pkgs.org.my  Helplines: KL: 0163112667/Ipoh: 0124621341 / KK: 0195349044 / Sandakan: 0135544775/ Tawau: 0138544644.  Others please refer to notice board.


No comments:

Post a Comment